Tras |
Wysłany: Nie 14:03, 18 Gru 2005 Temat postu: Klient 7.1 7.4 czy 7.5 - o co chodzi? |
|
We wcześniejszych wersjach otsa standardem było wykorzystywanie klienta Tibii w wersji 7.1, była to bowiem ostatnia wersja w której można było ręcznie w kliencie wpisać adres IP serwera z którym chcieliśmy sie łączyć. W takim wypadku piszący kolejne wersje ots-a swoje serwery dostosowywali do współpracy właśnie z klientem 7.1 i stało sie to pewnym standardem. Zmiana nastąpiła w chwili kiedy w serwerach pojawiła sie obsługa map wielopoziomowych. Klient 7.1 okazał się nieskuteczny wiec nowsze serwery zaczęto dostosowywać do współpracy z nowszą wersją klienta czyli 7.4 . Tu co prawda, trochę kłopotu sprawia zmuszenie klienta do połączenia się z wybranym serwerem (trzeba kombinować przy ustawieniach właściwości skrótu i jeszcze w kliencie zaznaczać że niby chcemy się łączyć z serwerem testowym) ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Dzięki 7.4 mamy nie tylko możliwość poruszania sie po mapach wielopoziomowych ale też przy okazji mamy nowszą grafikę (czyli wszystkie itemki i elementy krajobrazu które zostały ulepszone lub dodane przy okazji świątecznego upgrade'u zafundowanego przez firmę CipSoft dla użytkowników Tibii w grudniu 2004)
Ogólnie można więc powiedzieć, że jeśli serwer jest starszego typu - obsługujący mapy jednopoziomowe (.xml) to do łączenia się z nim używamy klienta 7.1
Jeśli natomiast serwer obsługuje mapy wielopoziomowe (.xml2 , .otx) to do połączenia używamy klienta w wersji 7.4
Do dobrego zwyczaju wśród stawiających swoje serwery w internecie należało by poinformowanie wszystkich potencjalnych graczy z jakim konkretnie rodzajem serwera mają do czynienia. Wystarczy tylko przy okazji podawania IP serwera dodać krótką informację typu 7.1 lub 7.4 i wszystko będzie jasne.
Na marginesie mogę jeszcze dodać, że czasami trudno na pierwszy rzut oka zgadnąć czy dany serwer obsługuje mapy jednopoziomowe czy wielopoziomowe. Otóż w niektórych typach serwerów (w tych starszych, które mają obsługę teleportów) często wykorzystuje się trik polegający na symulacji poziomów za pomocą teleportów. Gracz wchodzący np w dziurę nie przenosi się na niższy poziom tylko jest teleportowany w inny obszar mapy gdzie otoczenie udaje podziemia. Efekt jest niezły i można się na to nabrać. |
|